Kommunen som varumärke

Kommunen som varumärke
Författare
Förlag Kommunlitteratur
FormatInbunden
SpråkSvenska
Antal sidor88
Vikt0
Utgiven2006-11-27
ISBN 9789172510531
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
De allra flesta kommuner vill öka sin tillväxt: se fler invånare, nya företag och turister. Varumärket är den bild som invånare, anställda och utomstående har av en kommun. Därför är det viktigt att medvetet arbeta med sin profil. Kommunen som varumärke tar upp ämnet ur en kommunal synvinkel. Varumärkesexperter, informationschefer och politiker i ett antal svenska kommuner ger sin bild av hur kommuner kan stärka sin identitet och nå ökad framgång. Olika modeller för hur man gått till väga presenteras och analyseras för att inspirera andra att aktivt arbeta med sitt varumärke. Agneta Spjuth är marknadskonsult med inriktning på analys och research kring varumärkes- och marknadsfrågor. Hon har gjort samtliga intervjuer och sammanställt materialet till boken.