Varumärkets manuskript

Varumärkets manuskript
Författare
Förlag Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
FormatInbunden
SpråkSvenska
Antal sidor86
Vikt0
Utgiven2000-01-01
ISBN 9789170051777
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Tomas Lönn och Ola Löhman beskriver hur man tar fram ett BrandScript en sammanfattande bild av hur varumärkets framtida kontext kommer att se ut. Och ju starkare varumärket är, desto längre tid tar det. För att kunna fatta bra strategiska beslut för ditt varumärke behöver du ha en bild av varumärkets framtida kontext. Att bygga strategier på basis av en nulägesanalys är riskfyllt, eftersom marknadsscenen förmodligen har förändrats när strategierna börjar bära frukt. Som varumärkesregissör måste du lära känna märkets framtida möjliga scenbilder väl. Men hur ska du veta vad du ska ladda ditt varumärke med för att det ska vara framgångsrikt i en framtida kontext? Den här boken hjälper dig att hitta svaret på den frågan. Tomas Lönn , omvärldsanalytiker på Kairos Future AB, beskriver hur man tar fram ett BrandScript - en sammanfattande bild av hur varumärkets framtida kontext kommer att se ut. Med hjälp av scenarioplanering kan du visualisera den framtida tidsandan: köpsituationer, köpbeteende, livsstilar, värderingar och annat som kan vara relevant för märkets utveckling.Du skaffar dig framtidsberedskap! Ola Löhman, marknadsdirektör på KPA, ger i boken ett konkret exempel på hur scenariobaserat varumärksarbete kan gå till i praktiken. I fyra olika steg kan du följa KPA:s arbete med att genomföra en strategisk repositionering av sitt varumärke.