Praktisk marknadsföring A lärarhandledning m cd - Att marknadsföra i butik

Praktisk marknadsföring A lärarhandledning m cd - Att marknadsföra i butik
Serie H2000 Praktisk marknadsföring A
Författare
Förlag Liber
FormatSpiralbunden
SpråkSvenska
Antal sidor92
Vikt0
Utgiven2011-03-11
ISBN 9789147103287
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Läromedlet ger eleven en bred introduktion i butikens marknadsföring. Boken fungerar som en handbok och beskriver på ett pedagogiskt sätt vad som krävs för att framgångsrikt marknadsföra en butik. De öppna och intressanta personporträtten ger läsaren en spännande introduktion till branschen.

Läs mer
Boken innehåller intressanta övningar och i bokens projekt får eleverna möjlighet att arbeta praktiskt och kreativt med en konkret butiksidé.
Texterna tar upp följande moment:
- Affärsidé
- Grunderna i marknadsföring
- Sinnesmarknadsföring
- Marknadsföring av butiker
- Kampanjplanering
- Exponering
- Texta med dator och för hand
- Lagstiftning

Om författarna
Författare är Anders Pihlsgård, Gunilla Eek och Jan-Olof Andersson. Jan-Olof och Anders är gymnasielärare och konsulter. Båda har medverkat i ett flertal läromedel, bl a M2000 - Marknadsföringen i en ny tid. Gunilla är handelslärare och konsult och har tidigare varit verksam som marknadschef och egenföretagare inom fackhandeln.