Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader

Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader
Författare
Förlag Liber
FormatBZ
SpråkSvenska
Antal sidor280
Vikt0
Utgiven2006-01-25
ISBN 9789147077045
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.

Läs mer
Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher. Boken bygger på omfattande empiriska studier. Teori och aktuell forskning ger perspektiv på bokens många exempel.

Om författarna
Anders Parment är lektor i företagsekonomi vid LiU School of Management, Linköpings universitet.