Reklam i butik

Reklam i butik
Serie Reklam i butik
Författare
Förlag Liber
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor116
Vikt0
Utgiven1997-09-22
ISBN 9789147041848
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Reklam i butik är ett läromedel som kan användas bl a på gymnasiets Handels- och administrationsprogram i den nya kursen Praktisk marknadsföring C, vars kursplan är identisk med kursen Reklam i butik.
Boken förmedlar ett synsätt och ett arbetssätt som innebär att alla som har en relation till butiken - personal, kunder, leverantörer - samverkar mot ett gemensamt mål.

Läs mer
Reklam i butik är ett läromedel som kan användas bl a på gymnasiets Handels- och administrationsprogram i den nya kursen Praktisk marknadsföring C, vars kursplan är identisk med kursen Reklam i butik.

Reklam i butik förmedlar ett synsätt och ett arbetssätt som kan sammanfattas i att alla som har en relation till butiken - personal, kunder, leverantörer - samverkar mot ett gemensamt mål. Arbetssättet innebär att vi med reklam förmedlar butikens verksamhet och vad den står för. I boken varvas idéer och teorier med praktiska övningar vid pc:n.

Ur innehållet:
• Att tänka kreativt
• Något om reklam
• Idén
• Miljön
• Säljstödet
• Kunden och marknaden

Om författarna
Roger Sträng är lärare i gymnasieskolan. Han arbetar framför allt på Medie- och Handels- och administrationsprogrammen. Han har medverkat vid ett flertal läromedel i handelsämnen, bl a HANDEL.
Sara Hagelstam är lärare i datakunskap, desktop och administration samtidigt som hon arbetar som konsult med bl a datorförsäljning och -service, databearbetning, layout samt utbildning.