
Medierätt 3

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur | 
| Genre | Juridik | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 92 | 
| Vikt | 0 | 
| Utgiven | 2011-08-04 | 
| SAB | Oeaea | 
| ISBN | 9789144076904 | 
Detta är den tredje boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra olika medier.
Medierätt 3 behandlar
- de grundläggande reglerna inom upphovsrätt
- rätten till fotografier, musik och bilder
- verkshöjdsbegreppet
- rättigheter för upphovsmän, artister och producenter
- rätten att fritt utnyttja andras verk
- avtal om upphovsrätt
- kopieringsskydd
- kort beskrivning av övriga immaterialrätter.
Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.
Medierätt 1> behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala meder samt radio och tv.
Medierätt 2 behandlar marknadsrätt, dvs. reglerna kring reklam och marknadsföring.
Tredje upplagan
Medierätt 1
Medierätt 2
 
				






















