
Den svenska marknadsföringslagstiftningen

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur AB | 
| Genre | Juridik | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 285 | 
| Vikt | 0 | 
| Utgiven | 2008-09-03 | 
| SAB | Oeaae-c | 
| ISBN | 9789144053790 | 
                Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
 
				






















