
Den svenska marknadsföringslagstiftningen

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur AB | 
| Genre | Juridik | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 211 | 
| Vikt | 0 | 
| Utgiven | 2004-08-18 | 
| SAB | Oeaae-c | 
| ISBN | 9789144037189 | 
                Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företagen och ett rimligt skydd för konsumenterna. Den EU-anpassade Marknadsföringslagen ger spelreglerna för reklam och marknadsföring även i den nya ekonomin. Nya regler om obeställd reklam, garantier, jämförande reklam och distansavtal vid e-handel har ändrat spelreglerna och den helt igenom EU-anpassade Konkurrenslagen bäddar för ett ökat konkurrenstryck. Dessa samhällets styrmedel kompletteras av näringslivets egenåtgärder som ger uttryck för vad som är god affärssed i form av etiska normer för marknadsföring, t ex när det gäller könsdiskriminerande reklam och stötande reklam.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
 
				






















