
Varför betyg?

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Genre | Pedagogik |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 142 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 1999-06-01 |
| ISBN | 9789144008936 |
I denna bok sammanfattas och diskuteras de väsentligaste dragen i de svenska betygens utveckling från 1940-talet och framåt. Avsikten är att ge en beskrivning och analys av de förhållanden som lett fram till dagens kunskaps- och målrelaterade betyg. Boken ger klarhet i den ofta snåriga begreppsapparat som åtföljt betygen.
I boken ges, förutom den kronologiska beskrivningen av betygsutvecklingen, också en internationell utblick på betyg och urval, samt förslag på hur man kan arbeta med de nya kunskaps- och målrelaterade betygen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
























