
Neuropedagogik : om komplicerat lärande

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Genre | Pedagogik |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 177 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2000-01-10 |
| SAB | Eaac |
| ISBN | 9789144004440 |
Denna bok i ämnet neuropedagogik tar upp själva lärandet och belyser det utifrån olika perspektiv. Allt lärande förutsätter närvaro av både känslor och förnuft i god balans. Boken väver samman aktuella kunskapsrön om hjärnan utifrån neurovetenskapliga och neuropsykologiska perspektiv, och omsätter dessa till den pedagogiska vardagen - därav namnet Neuropedagogik.
Författarna belyser här de tre stora diagnosgrupperna dyslexi, dyskalkyli och dyspraxi i en och samma bok, vilket gör den unik i sitt slag.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Författarna belyser här de tre stora diagnosgrupperna dyslexi, dyskalkyli och dyspraxi i en och samma bok, vilket gör den unik i sitt slag.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se























