
Regelsamling i marknadsrätt

| Medverkande | |
|---|---|
| Förlag | Norstedts Juridik AB | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 478 | 
| Vikt | 0 | 
| Utgiven | 2003-02-01 | 
| ISBN | 9789139105367 | 
                Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare och studerande - aktualiserad upplaga! Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade: Nya regler för direktmarknadsföring. Distansavtal och hemförsäljning. God sed. Konsumentkrediter. Postorderförsäljning. Avtal. Köp. EG:s lagstiftning för marknadsföring. Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska. 
Boken kan lämpligen användas tillsammans med  handboken Praktisk marknadsrätt.            
 
				























