
Från undervisning till lärande

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Brain Books |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Vikt | 390 gr |
| Utgiven | 1998-03-01 |
| ISBN | 9789188410795 |
En grundlig genomgång av teori och praktik kring tillämpningen av inlärningsstilar på olika stadier i den svenska skolan. En omvälvande bok!
Idag sker ett skifte inom pedagogiken från fokusering på undervisning till fokusering på lärande. På så sätt kommer också den lärande individen i centrum för intresset.
Alla individer har sitt unika sätt att lära sig. Att få insikt om den personliga inlärningsstilen är därför för många människor nyckeln till att kunna navigera i kunskapssamhällets informationsflöde. Frågan om hur vi lär oss får en allt större betydelse.
När man i skolan utgår ifrån elevers individuella inlärningsstilar.
Idag sker ett skifte inom pedagogiken från fokusering på undervisning till fokusering på lärande. På så sätt kommer också den lärande individen i centrum för intresset.
Alla individer har sitt unika sätt att lära sig. Att få insikt om den personliga inlärningsstilen är därför för många människor nyckeln till att kunna navigera i kunskapssamhällets informationsflöde. Frågan om hur vi lär oss får en allt större betydelse.
När man i skolan utgår ifrån elevers individuella inlärningsstilar.























