
Ett allt mer fragmenterat medielandskap

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Volante |
| Genre | Svenska berättare |
| Format | Ebok (EPUB) |
| Språk | Svenska |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2013-01-04 |
| ISBN | 9789186815974 |
Kommer de traditionella medierna spela någon roll i framtiden? Svaret är ja. Fortfarande i vår digitala, fragmentiserade värld är det via de traditionella medieföretagen vi får en stor del av vår gemensamma omvärldskunskap, på olika plattformar. Medieföretagen stagnerar inte, utan förändras i takt med övriga samhället.
Denna text publicerades ursprungligen som ett kapitel i antologin ”Framtidsutmaningar – Det nya Sverige” (2013).
Ingela Wadbring är professor vid Institutionen för informationsteknologi och medier vid Mittuniversitetet. Hon driver bland annat forskningsprogrammet Dagspresskollegiet och forskar kring medieanvändning, medieutveckling och mediernas kommersialisering.






















