
Lära genom upplevelser : ute

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Hands-On Science Text |
| Genre | Pedagogik |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 114 |
| Vikt | 316 gr |
| Utgiven | 2007-06-01 |
| SAB | Eu |
| ISBN | 9789185859009 |
Har platsen någon betydelse för lärandet?
att gå utanför klassrummet och använda verkligheten i undervisningen, är nödvändigt för alla elever, framför allt för barn med särskillda behov. Författarna till denna bok har arbetat i många år som specialpedagoger på Åsbackaskolan med elever i olika åldrar och utvecklingsfaser. Boken är tänkt som en inspirationskälla för lärande i utomhusmiljö och riktar sig i första handtill alla som arbetar med elever med ett eller flera funktionshinder. Upplevelsebaserat lärande är grundläggande i dagens skola, därför kan denna bok inspirera till aktiviteter i undervisningen även för andra elevgrupper.
att gå utanför klassrummet och använda verkligheten i undervisningen, är nödvändigt för alla elever, framför allt för barn med särskillda behov. Författarna till denna bok har arbetat i många år som specialpedagoger på Åsbackaskolan med elever i olika åldrar och utvecklingsfaser. Boken är tänkt som en inspirationskälla för lärande i utomhusmiljö och riktar sig i första handtill alla som arbetar med elever med ett eller flera funktionshinder. Upplevelsebaserat lärande är grundläggande i dagens skola, därför kan denna bok inspirera till aktiviteter i undervisningen även för andra elevgrupper.

























