
Skolkompassen : ett pedagogiskt kartläggningsmaterial för dig som möter elever som har svårt att navigera i skolan

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Gothia Kompetens | 
| Genre | Pedagogik | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 126 | 
| Vikt | 430 gr | 
| Utgiven | 2015-02-19 | 
| SAB | Eu | 
| ISBN | 9789172059788 | 
<STRONG><EM>Skolkompassen</EM> är ett pedagogiskt kartläggningsmaterial för dig som möter elever som har svårt att navigera i skolan.</STRONG>
I varje klass finns elever med ojämna förmågor. <STRONG>Den pedagogiska utredningen</STRONG> ska ligga till grund för att vi ska kunna kompensera för detta. En <STRONG>kartläggning</STRONG> gör att vi förstår de bakomliggande orsakerna till svårigheterna hos elever med ojämna förmågor, och utifrån den kan vi <STRONG>kravanpassa</STRONG> olika situationer, <STRONG>kompensera</STRONG> för de färdighetsbrister eleven har och hjälpa eleven att <STRONG>träna</STRONG> och utvecklas. I boken <EM>Skolkompassen</EM> finns alla de verktyg som behövs för att göra en pedagogisk utredning beskrivna som ett sjökort som ska stödja och lotsa den enskilda eleven.
<EM>Skolkompassen</EM> kan användas från grundskola till högre studier och vänder sig till lärare och övriga yrkesgrupper inom skolans värld som möter elever med ojämna förmågor.
<STRONG>Om författarna 
</STRONG><EM>Anna Sjölund</EM> är beteendevetare och handledare med grundläggande psykoterapiutbildning i kognitiv beteendeterapi. 
<EM>Lena W Henrikson</EM> är informatör och redaktör och har arbetat med barn, ungdomar och vuxna med ojämna förmågor i olika verksamheter.
 
				























