
Marknadsbegreppets innebörd och utveckling i konkurrensrätten

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Juristförlaget i Lund |
| Genre | Juridik |
| Format | Inbunden |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 311 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2009-03-09 |
| SAB | Oeaae-c |
| ISBN | 9789154401130 |
Boken innehåller en studie av relevant marknad - ett av de viktigaste begreppen i konkurrensrätten. Att avgränsa en relevant marknad består till stor del i att hantera ekonomiska uppgifter i en juridisk omgivning och är ett verktyg för att bedöma vilket inflytande ett företag har på en marknad.
I boken presenteras begreppet relevant marknad i en rättslig miljö där det svenska och EG-rättsliga regelsystemet står i fokus. I en undersökning av publicerade domar och beslut från främst Marknadsdomstolen under perioden 2000-2008 redovisas hur begreppet relevant marknad hanteras i diskussion och argumentation.






















