Övningsbok i marknadsföring

Övningsbok i marknadsföring
Författare
Förlag Liber
GenreEkonomi
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor133
Vikt190 gr
Utgiven2017-03-09
SABQbab
ISBN 9789147113026
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen

Övningsbok i marknadsföring rymmer uppgifter med lösningsförslag som ger studenter möjlighet att öva på innehållet i grund- och fortsättningskurser i marknadsföring.Övningsbok i marknadsföring rymmer uppgifter med lösningsförslag som ger studenter möjlighet att öva på innehållet i grund- och fortsättningskurser i marknadsföring.

Övningsbok i marknadsföring lämpar sig för kurserna:

<ul> <li>Marknadsföring 1, 7,5 hp</li> <li>Marknadsföring 2, 7,5 hp</li> <li>Marknadskommunikation 7,5 hp</li> <li>Internationell marknadsföring 7,5 hp</li> </ul>

Uppgifterna är indelade i deskriptiva, analytiska och casebaserade och berör:

<ul> <li>Affärsidé</li> <li>Varumärkesstrategi</li> <li>Utformning av marknadsföringsbudskap</li> <li>Produktmarknadsföring</li> <li>Annonsering</li> <li>Relationsmarknadsföring</li> <li>Internationell marknadsföring</li> <li>Marknadsundersökning</li> </ul>

<strong>Om författarna</strong>
Petra Nordberg är internationell civilekonom. Hon har arbetat som nordisk marknadsdirektör och försäljningschef för Sverige på McCain Foods och försäljningschef på Coca Cola och på United Minds.

Christina Öberg är professor i marknadsföring vid Örebro universitet, samt Visiting Professor vid Leeds University och Honorary Associate Professor vid Exeter University. Hon har publicerat flertalet akademiska artiklar och böcker.