
H2000 Praktisk marknadsföring 1 Fakta och uppgifter

| Serie | H2000 Praktisk marknadsföring |
|---|---|
| Författare | |
| Förlag | Liber |
| Genre | Ekonomi |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 320 |
| Vikt | 720 gr |
| Utgiven | 2012-09-07 |
| SAB | Qblb |
| ISBN | 9789147106158 |
Marknadsföring i butik är ett praktiskt och kreativt arbetsområde. Boken ger en bred introduktion i arbetet med butikens marknadsföring. Genom tydliga faktatexter och bilder varvat med många exempel och intervjuer levandegör boken ämnesområdet för läsaren. Boken tar bland annat upp: - Butikskommunikation - Affärsidén i butikens marknadsföring - Vad menas med konkurrensmedel? - Sinnesmarknadsföring – vad är det? - Vad gör en butikskommunikatör? - Vad är säljstödsmaterial? - Hur gör man en säljande exponering? - Hur planerar, kalkylerar och utvärderar man en kampanj? - Vilka lagar och regler gäller vid marknadsföring i butik? I slutet av varje kapitel finns både enklare och mer fördjupande övningar samt APL och lärlingsuppgifter att lösa i samråd med handledare. Vill man arbeta i projektform finns även ett större sammanfattande projekt i slutet av boken. Projektet omfattar hela kursen.

























