Interaktiva medier

Interaktiva medier
Serie Interaktiva medier
Författare
Förlag Liber
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor180
Vikt0
Utgiven2010-05-05
ISBN 9789147095001
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
En multimediaproduktion är en kombination av flera medieuttryck – text, ljud, bild och video. Med inbyggd interaktivitet skapar användaren sin egen personliga version av spelet, hemsidan eller läromedlet.

Läs mer
Interaktiva medier lär ut metoder för att skapa en multimediaproduktion så att användaren ska stanna kvar och vilja söka sig vidare och längre in i programmet. Den ger läsaren en rad verktyg för att utveckla sin kreativa, tekniska och kommunikativa förmåga. Varje kapitel avslutas med förslag till mindre och större arbetsuppgifter.
Ur innehållet:
- Bild, ljud, text och interaktivitet. Definitioner och historik
- Marknader för multimedia. Spel, utbildning, information, reklam, journalistik och den sociala webben
- Verktyg. Författarprogram, bildbehandling, ljudteknik, video och publicering
- Form och kommunikation. Gränssnitt, bildspråk, rörliga bilder, typografi, ljudsättning och animering
- Berättandet. Retorik, dramaturgi och berättarformer
- Projektet. Teamet, pengarna, samarbete och arbetsgång
- Upphovsrätt och fildelning
Nominerad till Svenska Publishing Priset 2010