Mediebilden i verkligheten - strategiskt publicitetsarbete för moderna organsiationer

Mediebilden i verkligheten - strategiskt publicitetsarbete för moderna organsiationer
Författare
Förlag Liber
FormatBZ
SpråkSvenska
Antal sidor224
Vikt0
Utgiven2002-11-25
ISBN 9789147064922
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Mediebilden är i mångas ögon ofta verkligare än verkligheten. Avsikten med den här boken är att presentera viktig kunskap om hur mediebilder ser ut, skapas och kan påverkas.

Läs mer
Mediebilden i verkligheten tar sin utgångspunkt i två omfattande medieundersökningar, toppnyheterna i svenska medier 1998-2001 och mediebilder för över 100 företag och organisationer. Utifrån denna kunskap föreslås hur ett strategiskt publicitetsarbete kan genomföras. Löpande ges exempel ur verklighetens nyhetsflöde och nyckeltal för publicitet.

Om författarna
Peter Malmsten är medieanalytiker på omvärlds- och medieanalysföretaget Observer och har stor erfarenhet av publicitets- och kommunikationsutvärderingar.