Värdering av företag

Värdering av företag
Författare
Förlag Liber
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor256
Vikt0
Utgiven1998-09-15
ISBN 9789147042746
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Värdering av företag visar med hjälp av praktikfall olika sätt att värdera ett företag och besvarar samtidigt en rad frågor: Hur löser man finansieringsfrågan? Vilka skattekonsekvenser får ett köp? Vilka problem kan uppstå?

Läs mer
I boken beskrivs värderingsmodeller som används vid företagsvärdering. Tyngdpunkten ligger på att steg för steg visa hur ett företag värderas med hjälp av s.k. förväntansvärdemodeller. Givetvis behandlas även de traditionella värderingsmetoderna, dvs. hur man beräknar företagets avkastnings- och substansvärde.

Om författarna
Magnus Hult, ek. lic., har tidigare publicerat flera böcker om företagsvärdering, beskattning och företagsanalys, generationsskiftesplanering m.m.