Marknadsföring, människor och interaktion

Marknadsföring, människor och interaktion
Författare
Förlag Studentlitteratur AB
GenreEkonomi
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor168
Vikt308 gr
Utgiven2025-07-15
SABQblb
ISBN 9789144154244
Marknadsföring är så mycket mer än strategier, marknadsundersökningar och reklamkampanjer. Den uppstår i det dagliga samspelet mellan människor. I Marknadsföring, människor och interaktion får vi ett alternativt perspektiv på marknadsföring, bortom den traditionella marketing management-logiken. Genom att utgå från symbolisk interaktionism synliggör författarna hur marknader, konsumenter, produkter/varumärken, pris/värde, platser och reklam skapas och omskapas i människors vardagliga möten.

Med djupgående analys och konkreta exempel belyser boken hur marknadsföring inte bara är något företag gör - utan något som människor skapar tillsammans. Den tredje reviderade upplagan är fullmatad med uppdaterade exempel och tar hänsyn till den senaste utvecklingen på marknaden. Detta är en bok för den som vill förstå marknadsföringens roll i samhället på ett mer nyanserat sätt.