Marknadsföring för yrkeshögskolan

Marknadsföring för yrkeshögskolan
Författare
Förlag Studentlitteratur AB
GenreEkonomi
FormatDanskt band
SpråkSvenska
Antal sidor415
Vikt1113 gr
Utgiven2021-09-13
SABQblb
ISBN 9789144144795
Marknadsföring har förändrats under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, nya sätt att kommunicera och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse.

Marknadsföring för yrkeshögskolan leder läsaren genom marknadsföringsprocessen på ett konkret och praktiskt sätt som passar yrkeshögskolan. Boken innehåller rikligt med exempel från företag som har lyckats tack vare genomtänkt marknadsföring som skapar konkurrensfördelar och ökar lönsamheten.

Övningsboken följer lärobokens struktur och innehåller övningar med varierande svårighetsgrad, samt facit med utförliga lösningsförslag.

Marknadsföring för yrkeshögskolan är ett läromedel för yrkeshögskolans kurser i marknadsföring och går att anpassa till olika kursupplägg. Läromedlet passar också för företagsinterna utbildningar inom företagsekonomi samt för självstudier.