MGY Lärarmaterial - Digitalt + Tryckt

MGY Lärarmaterial - Digitalt + Tryckt
Författare
Förlag Studentlitteratur AB
GenreEkonomi
FormatBZ
SpråkSvenska
Antal sidor200
Vikt350 gr
Utgiven2019-12-19
SABQblb
ISBN 9789144112107
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, alltmer krävande konsumenter … Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar läromedlet MGY – marknadsföring för gymnasiet. I läromedlet presenteras vad dessa nya utmaningar innebär både för företags och andra organisationers marknadsföring och för konsumenternas beteende. Och som en röd tråd genom läromedlet löper resonemang om hur marknadsförare i sitt arbete kan verka för ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet – för att säkerställa kommande generationers möjligheter att leva och konsumera.

LÄRARPAKETET
Lärarpaketet till MGY – marknadsföring för gymnasiet består av en tryckt lärarhandledning och digitala resurser. I den tryckta lärarhandledningen ingår bl.a. kommentarer till kapitlen och stöd för bedömning.

DE DIGITALA RESURSERNA
Du får även tillgång till elevens digitala läromedel, dvs. MGY Fakta och MGY Övningar, samt andra digitala resurser, bl.a. färdiga PowerPoint-presentationer och provuppgifter, som du enkelt kan använda i din undervisning. Allt för att underlätta din planering och frigöra tid som du istället kan lägga på dina elever. Här ingår bl.a.
• en interaktiv version av lärarmaterialet, i vilken det går att söka, stryka under, anteckna och länka
• färdiga presentationer i PowerPoint
• förslag på provuppgifter
• fler case
• fler uppgifter
• fortbildningslitteratur
• elevböckernas digitala läromedel.