
Medierätt 2

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur | 
| Genre | Juridik | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 72 | 
| Vikt | 0 | 
| Utgiven | 2011-08-04 | 
| SAB | Oeaea | 
| ISBN | 9789144076706 | 
Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier.
Medierätt 2 behandlar
- de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring
- marknadsföringslagen
- andra viktiga marknadsrättsliga lagar
- innebörden av ”god marknadsföringssed”
- regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner.
Denna fjärde upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels en ny marknadsföringslag som trädde ikraft den 1 juli 2008.
Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.
Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala medier samt radio och tv.
Medierätt 3 behandlar upphovsrätt och orienterar om övriga immateriella ensamrätter som aktualiseras i medieinnehållet.
Fjärde upplagan
Medierätt 1
Medierätt 3
 
				























