
Medierätt. 2, Marknadsrätt

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Studentlitteratur AB | 
| Genre | Juridik | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 74 | 
| Vikt | 0 | 
| Utgiven | 2004-08-19 | 
| SAB | Oeaae-c | 
| ISBN | 9789144037080 | 
                Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 13 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier.
Medierätt 2 behandlar
 de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring
 Marknadsföringslagen
 andra viktiga marknadsrättsliga lagar
 innebörden av god marknadsföringssed
 regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner
Denna tredje upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels ny lagstiftning om garantier, obeställd reklam samt elektronisk handel.
Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
 
				






















