
Åldersblandade klasser

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 167 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2003-03-26 |
| SAB | Eaa |
| ISBN | 9789144028576 |
Vilken vetenskaplig kunskap ligger till grund för införandet av åldersblandade klasser i Sverige? Vad får lärarstuderande lära sig om åldersblandning? Detta är frågor som bör ställas mot bakgrund av att fler än vart fjärde barn går i en åldersblandad grupp de första fem skolåren.
I denna bok behandlas åldersblandning i ett historiskt perspektiv. Den tar upp tidigare svensk forskning inom området, lärares argument för och emot åldersblandning samt elevers egna erfarenheter av att gå i en åldersblandad klass. Boken vill öka förståelsen för hur det kan komma sig att åldersblandade klasser blivit ett så starkt formspråk inom dagens svenska skola.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
I denna bok behandlas åldersblandning i ett historiskt perspektiv. Den tar upp tidigare svensk forskning inom området, lärares argument för och emot åldersblandning samt elevers egna erfarenheter av att gå i en åldersblandad klass. Boken vill öka förståelsen för hur det kan komma sig att åldersblandade klasser blivit ett så starkt formspråk inom dagens svenska skola.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se























