
Pedagogik inom vård och omsorg - VÅRDlitt 59

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Genre | Medicin |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 143 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2003-04-25 |
| SAB | Eabv |
| ISBN | 9789144024363 |
I denna bok är det sjuksköterskans pedagogiska funktion och kompetens som står i fokus. Vi är dock övertygade om att mycket av det som presenteras är allmängiltigt för alla som arbetar med pedagogiska frågor inom vård- och omsorgsverksamhet och inom olika utbildningar. Förhoppningen är att boken ska tjäna som diskussionsunderlag för att lyfta fram de pedagogiska frågorna.
Boken omfattar följande områden:
sjuksköterskans pedagogiska uppgifter och utbildning under perioden 1916 till 1992
olika pedagogiska traditioners betydelse för patientundervisning
sjuksköterskans funktion och kompetens i närståendeundervisning
olika förhållningssätt till hälsa och sjukdom samt lärande i ett folkhälsoperspektiv
sjuksköterskan som handledare för studenter under den verksamhetsförlagda utbildningen. Läs mer om boken på studentlitteratur.se






















