
Metoder i kommunikationsvetenskap

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Studentlitteratur |
| Genre | Samhälle, politik och debatt |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 318 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2000-06-09 |
| SAB | Bs:dd |
| ISBN | 9789144015217 |
Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Läs mer om boken på studentlitteratur.se























