
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Genre | Psykologi |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 259 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2001-02-05 |
| SAB | Doeaa |
| ISBN | 9789144013275 |
Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se























