
Immaterialrätt och marknadsrätt : ur praktiskt perspektiv

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Norstedts Juridik |
| Genre | Juridik |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 141 |
| Vikt | 192 gr |
| Utgiven | 2025-04-08 |
| SAB | Oeae-c |
| ISBN | 9789139117773 |
<em>Immaterialrätt och marknadsrätt – ur praktiskt perspektiv </em>behandlar översiktligt de olika immaterialrätterna (upphovsrätt, patent, varumärken och design) samt marknadsföringsrätt och konkurrensrätt. Regelsystemen presenteras med tyngdpunkt på EU-rätt, svensk lagstiftning och praxis och inkluderar praktiska exempel. Boken innehåller även en kort introduktion till ämnet juridik.
<em>Immaterialrätt och marknadsrätt – ur praktiskt perspektiv </em>vänder sig till läsare som har behov av att sätta sig in i juridiken kring immaterialrätt och marknadsrätt, men som saknar förkunskaper i juridik. Det kan vara studenter vid olika utbildningar på universitets- eller högskolenivå som läser kurser där immaterialrätt och marknadsrätt ingår som ett moment. Med sina praktiska exempel är boken även lämplig för den som i sin yrkesverksamhet behöver en allmän orientering inom immaterialrätt och marknadsrätt.






















