
Regelsamling i marknadsrätt

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Norstedts Juridik AB | 
| Genre | Juridik | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 475 | 
| Vikt | 0 | 
| Utgiven | 2008-10-14 | 
| SAB | Oeaae-c | 
| ISBN | 9789139109518 | 
  Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen (ny lag 1 juli 2008) och den moderniserade konkurrenslagstiftningen (1 november 2008). Den innehåller också 
  Konsumentverkets föreskrifter och riktlinjer i urval,
  Upphovsrättslagen,
  Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt,
  Regler om mutor och bestickning, lotterilagen,
  Radio- och TV-lagen,
  Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster,
  Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor,
  Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd,
  Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam,
  Den köprättsliga lagstiftningen,
  Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna,
  Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel och läkemedel,
  Lag om skydd för företagshemligheter,
  Könsdiskriminerande reklam,
  Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.
  Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska. 
  Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom området.
  Boken kan lämpligen användas tillsammans med  handboken Praktisk marknadsrätt.
            
 
				






















