Praktisk marknadsrätt

Praktisk marknadsrätt
Författare
Förlag Norstedts Juridik
GenreJuridik
FormatInbunden
SpråkSvenska
Antal sidor960
Vikt1678 gr
Utgiven2010-07-01
SABOeaae-c
ISBN 9789139108726
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning. Inför denna upplaga har stora delar av boken omarbetats och nyskrivits som en följd av att en ny marknadsföringslag införts baserad på direktiv från EU. Ur innehållet: · Svensk och europeisk marknadsföringsrätt· Yttrandefrihet och reklam · Internet som medium · Marknadsföringslagens uppbyggnad, administration och sanktioner · Otillbörlig marknadsföring svarta listan, aggressiva metoder, vilseledanden och illojal konkurrens · Informationskrav i annan särskild marknadsrättslig lagstiftning · Förmånserbjudanden och andra säljfrämjande åtgärder · Namn och bild i reklam· Stötande och diskriminerande reklam· Specialregler för vissa varor och tjänster· Direktmarknadsföring· Särskilda former och metoder för försäljning· och reklam· Ansvaret för varan· Immaterialrättslig lagstiftning· Konkurrenslagstiftningen· Företagsspioneri lagen om företagshemligheter