
Regelsamling i marknadsrätt

| Medverkande | |
|---|---|
| Förlag | Norstedts Juridik AB |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 478 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2003-02-01 |
| ISBN | 9789139105367 |
Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare och studerande - aktualiserad upplaga! Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade: Nya regler för direktmarknadsföring. Distansavtal och hemförsäljning. God sed. Konsumentkrediter. Postorderförsäljning. Avtal. Köp. EG:s lagstiftning för marknadsföring. Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska.
Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.























