Serie Tora-lora-lej
Utgiven2011-04-08
SABHcf
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
I Tora-lora-lej: Klubben får vi möta sjuåriga Tora och lillebror Sam igen. Det är sommar och familjen har flyttat ut på landet.

Kanske är huvudpersonen i den här boken Muffi - Toras gosehund som hon inte kan leva utan. Hon vet att hon håller på att växa ur gosedjursstadiet men hon struntar i vad andra tycker. Tills hon träffar grannungarna på bryggan. Då börjar hon tvivla. Speciellt när Erik frågar hur gammal hon egentligen är. Och hon förstår att de har en klubb som hon väldigt gärna skulle vilja vara med i.

Efter ett tag får Tora chansen. De som har klubben ska ha loppis och då frågar en av tjejerna om hon också vill vara med och sälja. Så Tora bakar muffins och får några ljusstakar och lite annat av mamma som hon kan ta med. Och så tar hon med sig Muffi.

Loppisen går jättebra. Tora får till och med gå hem och hämta fler muffins. Allt går åt. Men när de ska packa ihop upptäcker Tora att Muffi är borta och blir förtvivlad. Kan det vara så illa att någon av killarna har sålt Muffi?