
Utmärkt ledarskap i skolan : Forskning om att leda för elevers måluppfyllel

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Natur & Kultur Läromedel och Akademi |
| Genre | Pedagogik |
| Format | Inbunden |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 302 |
| Vikt | 570 gr |
| Utgiven | 2018-10-06 |
| SAB | Emia |
| ISBN | 9789127823204 |
Runt om i världen har ett nytt fjärde generationens paradigmkring skolförbättring gett forskningsresultat medstor potential för ökad måluppfyllelse. Vissa avtryck börjar nu ta form i svenska skolor, men ännu har inga större resultatförbättringar märkts. Så hur väl håller internationellt etablerade modeller som Timperleys för kollegialt lärande, eller andra metoder för utveckling av undervisningen?
I boken får vi en sammanfattning av vad den senaste internationella skolförbättringsforskningen säger om attleda utvecklingen av undervisning och lärande. Utifrån inblickar i svenska skolor uppmärksammas såväl möjligheter som fallgropar i utvecklingsarbetets olika faser.
Genom att belysa ett hållbart ledarskap i skolan får vi de nycklar vi behöver för systematiska och långsiktiga förbättringar med fokus på elevernas lärande. Här får du som skolledare, förstelärare och lärare kompetensutvecklingoch handledning i ditt dagliga pedagogiska ledarskapsarbete.
























