Information för marknadsföringsbeslut

Information för marknadsföringsbeslut
Författare
Förlag Studentlitteratur AB
GenreEkonomi
FormatKartonnage
SpråkSvenska
Antal sidor412
Vikt0
Utgiven2007-08-17
ISBN 9789186460853
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen

Den här boken handlar om behovet av information som underlag för beslutsfattande inom marknadsföring och om hur sådan information kan anskaffas från interna och externa källor. Boken används dels som kurslitteratur inom utbildning i marknadsföring, dels som handbok i praktiskt marknadsanalysarbete. Exempel på frågeställningar är:

- informationens och marknadsundersökningens roll i beslutsprocessen

- källor och metoder för sökning av information i databaser och publikationer

- helhet och delar i en marknadsundersökning

- planering och genomförande av marknadsundersökningar

- kvalitetssäkring av marknadsundersökningar

Från och med denna fjärde upplaga finns också en särskild webbplats, http://www.marknadsinfo.nu, som ger hjälp med källor och metoder för sökning av redan existerande information i databaser och publikationer.