Information för marknadsföringsbeslut
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Ekonomi |
Format | Kartonnage |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 412 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2007-08-17 |
ISBN | 9789186460853 |
Den här boken handlar om behovet av information som underlag för beslutsfattande inom marknadsföring och om hur sådan information kan anskaffas från interna och externa källor. Boken används dels som kurslitteratur inom utbildning i marknadsföring, dels som handbok i praktiskt marknadsanalysarbete. Exempel på frågeställningar är:
- informationens och marknadsundersökningens roll i beslutsprocessen
- källor och metoder för sökning av information i databaser och publikationer
- helhet och delar i en marknadsundersökning
- planering och genomförande av marknadsundersökningar
- kvalitetssäkring av marknadsundersökningar
Från och med denna fjärde upplaga finns också en särskild webbplats, http://www.marknadsinfo.nu, som ger hjälp med källor och metoder för sökning av redan existerande information i databaser och publikationer.