
Goda lärmiljöer för barn

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur |
| Genre | Pedagogik |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 233 |
| Vikt | 361 gr |
| Utgiven | 2012-03-09 |
| SAB | Eab |
| ISBN | 9789144072012 |
I dagens förskolor är lärande och lek väl sammankopplade och av stor betydelse för barns utveckling i både förskola och skola. I Goda lärmiljöer för barn betonar författaren sambandet mellan lek, lärande och utveckling. Områden som behandlas är bl.a.:
• fri lek och lärande
• lek som inspiration
• lek- och lärmiljöer
• naturpedagogik
• lärmiljöer ur barns perspektiv
• lärmiljöer i tidiga skolår
• bra undervisningsmiljöer
• Reggio Emiliapedagogik.
Författarna tar också upp betydelsen av goda relationer mellan barn och vuxna och barns rätt till inflytande.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och klass 1–3.
• fri lek och lärande
• lek som inspiration
• lek- och lärmiljöer
• naturpedagogik
• lärmiljöer ur barns perspektiv
• lärmiljöer i tidiga skolår
• bra undervisningsmiljöer
• Reggio Emiliapedagogik.
Författarna tar också upp betydelsen av goda relationer mellan barn och vuxna och barns rätt till inflytande.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och klass 1–3.






















