fbpx

RÖSTA! Om PR, prylar och påverkan

RÖSTA! Om PR, prylar och påverkan
Författare
Medverkande
Förlag Stenberg-Schentz Förlag
GenreSamhälle, politik och debatt
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor272
Vikt0
Utgiven2009-10-30
SABOc.07
ISBN 9789197523035
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
”RÖSTA! Om PR, prylar och påverkan” är en bok om politisk kommunikation och om hur man vinner val. Den handlar om knapparna, filmerna, affischerna, de taktiska genidragen, och de lika stora strategiska misstagen. Den innehåller intervjuer med de främsta kampanjledarna på svensk mark. Den beskriver vad som hände när en vanlig svensk familj fick sitt vardagsrum invaderat av politiker och tv-team som ville komma dit och prata "plånboksfrågor". Den handlar om vad de tre O-na egentligen betydde för att förändra valbevakningen, om amerikanska konsulter i Valhall och vem som kom på moderaternas måsar. Den berättar om kampanjlåten som socialdemokraterna beställde men sedan inte ville höra talas om. Och den avslöjar att YouTube egentligen hade premiär i svenska valrörelser redan 1928!Boken är skriven av Janne Sundling tillsammans med gästskribenterna Elaine Bergqvist, Johanna Elgenius, Lars Ilshammar, Claes de Faire och Leif Holmkvist.
Stäng meny