Jesus : en resa genom hans liv

Jesus : en resa genom hans liv
Författare
Medverkande
Förlag Libris förlag
GenreReligion
FormatPocket
SpråkSvenska
Antal sidor551
Vikt317 gr
Utgiven2020-09-17
SABCa
ISBN 9789173878548

Jag vill att du ska få möta den Jesus som du kanske redan känner, men på ett nytt sätt. Eller så kanske du inte vet så mycket om Jesus, och då vill jag presentera honom för dig. Framför allt vill jag presentera dig för den Jesus som jag känner och älskar, han som står i centrum för mitt liv. Att lära känna Jesus har varit en pilgrimsresa.

Ur boken  

Jesu liv återberättas här så att alla kan ta det till sig, både den som är ny i tron eller inte har någon alls, och den som har en fördjupad tro och god kristuskännedom. James Martins förmåga att kommunicera, hela tiden med glimten i ögat, gör att vi bjuds med på en resa. Vi känner smakerna, förnimmer dofterna och hör ljuden. Vi gör Pilgrimsresan tillsammans.  

James Martin kombinerar reseskildring, Jesusbiografi och andlig vägledning i ett och samma grepp. Han för oss in i Jesu liv och avslöjar hur denne man talar till oss också i dag. Martin öppnar upp för förnyad kunskap och möjlighet att se Nya testamentes händelser i ett nytt ljus.  

"Behöver vi egentligen ännu en bok om Jesus? Om det är denna bok vi pratar om så är svaret ja. James Martins grepp är unikt och originellt och kommer fånga läsaren och ge en glimt av mannen från Nasaret som man inte får någon annanstans. Han kombinerar tre källor: de bibliska berättelserna, sitt eget ignatianskt tränade böneliv och ett iakttagande öga när han besöker de platser där Jesus levde, undervisade och dog."   

Harvey Cox, professor of Divinity vid Harvard Divinity School     

James Martin är jesuitpräst, kulturredaktör och författare till flera böcker. Han är även en ofta anlitad mediekommentator och har medverkat i olika sammanhang som The Colbert Report, New York Times och Wall Street Journal. Libris har även utgett Söka och finna Gud i allt, romanen Klostret samt Bön - en guide till bönens värld.