Storytel lanserar i Tyskland idag

Tyskland är troligen Europas största ljudboksmarknad, något som lockar de svenska streamingtjänsterna att lansera sig där. Foto: iStock.

Idag släpper Storytel sin tjänst på den tyska marknaden som därmed blir den 17:e marknaden som Storytel etablerar sig på.

I februari meddelade Storytel att de planerade en lansering på den tyska marknaden som i dagsläget omfattar en total ljudboksförsäljning på runt 180 miljoner euro. Den tyska marknaden för ljudböcker och e-böcker befinner sig i en omvandlingsfas där strömmade digitala tjänster är den snabbast växande affärsmodellen:

– Vi startar vår softlaunch i Tyskland under en spännande period där människor i hög utsträckning har börjat visa stort intresse för strömmade tjänster och upptäckt fördelarna med att kunna tillgodogöra sig berättelser när som helst och var som helst. Det känns fantastiskt att vi som marknadsledare i Skandinavien nu är med och ökar takten i den utvecklingen i ett av Europas största och viktigaste länder. Vi ser fram mot de kommande åren med tillförsikt och stor entusiasm, säger Stefan Tegenfalk, Head of Expansion på Storytel, i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare finns de båda svenska konkurrenterna Bookbeat och Nextory redan etablerade på den tyska marknaden.

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren

Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.

solve@boktugg.se

Gör som ...

… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.

SPONSRAT INNEHÅLL

SPONSRAT INNEHÅLL