
Mediedrev 2.0 : handbok i överlevnad

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Blue Publishing |
| Genre | Media och kommunikation |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 176 |
| Vikt | 302 gr |
| Utgiven | 2009-09-24 |
| SAB | Qbac |
| ISBN | 9789197738255 |
Hur förbereder man sig inför en mediegranskning? Hur vänder man uppmärksamheten till sin egen fördel?? Och hur rider man ut den med anseendet i behåll?
Mediedrev 2.0 bygger på succén från 2005. Den är helt uppdaterad med nyskrivna exempel.
Boken ger handfasta råd och mängder av praktiska exempel. Dessutom får du en spännande inblick i några av de mest spektakulära mediehändelserna under de senaste åren.
Mediedrev 2.0 riktar sig till kommunikatörer, ledningsgrupper i företag och organisationer, politiker och andra som uppträder i offentligheten.
Författare är Karl-Ola Nilsson, mediekonsult och Fredrik Runsiö, vice vd på Gullers Grupp. De har ett gemensamt förflutet som pressekreterare respektive informationschef på fackförbundet Kommunal.
Några pressröster om första upplagan av Mediedrev:
»Spännande läsning och mycket nyttiga tips och råd«
Stockholms Näring
»Instruktiv för den som vill bygga en mediestrategi«
Tidningen Chef
»Konsekvent inifrån-perspektiv«
Bibliotekstjänst
»Deras verktygslåda stinker«
Gabriel Nyström, Göteborgsposten






















