Professionell feedback - Medvetna Mötens Magi

Professionell feedback - Medvetna Mötens Magi
Författare
Förlag Gunnarssons Förlag
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor136
Vikt220 gr
Utgiven2010-11-17
ISBN 9789197676694
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Lär dig att be om och ge feedback I boken professionell Feedback får du nya infallsvinklar och konkreta tips på hur du kan bli bättre på att både ge, be om och ta emot feedback. professionell Feedback vänder sig till ledare och medarbetare. Om det är något jag skulle vilja ge alla organisationer och deras medarbetare så är det en ökad förmåga och vilja att be om och ge utvecklande feedback. Där finns det en gigantisk utvecklingspotential för att skapa lärande och sammanhang där människor känner sig sedda och viktiga samt att individer/grupper når uppsatta mål. I andra upplagan har jag gjort många uppdateringar och bland annat lagt till text om hur man kan gå från en bedömningskultur till en utvecklingskultur, kopplat feedback till grupputveckling samt lagt till text kring feedback och kulturell mångfald. Första upplagan av professionell Feedback blev nominerad till Årets bokstöd 2008 av Sveriges Hr-förening och tidningen personal & Ledarskap. Juryns motivering: “Att använda feedback på rätt sätt är en konst, som den här boken lär ut på ett komprimerat och lättsmält vis, utan att bli ytlig.” Under arbetet med andra upplagan har jag haft dessa ord som ledstjärna. Stefan Gunnarsson har en Master of science gestalt in organisations och har många års erfarenhet av att arbeta med och att utveckla människor. Att medverka till att skapa effektiva och mänskliga företag/organisationer är Stefans huvudsakliga drivkraft och arbetsuppgift. Stefan har startat FeedbackAkademin AB som erbjuder föreläsningar och workshops i feedback. Han arbetar även med: ● Chef- och ledarutveckling ● Personlig utveckling ● Handledning/coachning individuellt och i grupp ● Ledningsgrupp- och grupputveckling ● Multi kulturella grupper - att skapa effektiva team ● Förändringsprocesser på olika nivåer i organisation och företag ● Konflikthantering ● Upplevelsebaserade föreläsningar