
Service och bemötande Gy25 - Lärobok

| Serie | Gy25 |
|---|---|
| Författare | |
| Förlag | Thelin Förlag |
| Genre | Samhälle, politik och debatt |
| Format | Spiralbunden |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 82 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2025-05-15 |
| SAB | O |
| ISBN | 9789173794701 |
Med fokus på kommunikation, kroppsspråk och försäljningsteknik visar boken hur du kan skapa positiva kundupplevelser som bygger förtroende och lojalitet. Du får också insikt i hur presentation och exponering påverkar försäljningen – och hur god produktkännedom bidrar till ett bättre bemötande. Ämnet "Service och bemötande" behandlar mötet med kunder i servicesituationer samt hur varor och tjänster kan presenteras. Undervisningen i ämnet service och bemötande ska ge eleverna förutsättningar att utveckla följande: - Förmåga att bemöta kunder i olika servicesituationer. - Förmåga att sälja, presentera och exponera varor eller tjänster. Boken kan användas både för lärarledd undervisning och för självstudier. Läromedlet "Service och bemötande Gy25" med lärobok, arbetsbok och facit är utarbetat för gymnasieskolan. Det lämpar sig även för bransch- och vuxenutbildningar. Arbetsboken fördjupar kunskaperna med kontrollfrågor. Det är anpassat efter Skolverkets ämnesplaner Gy25. Böckerna är tryckta i Sverige, med ett praktiska format (16 × 22,5 cm). De beställs separat. Författaren, Meg Marnon, är en erfaren utbildningsproducent, pedagog och författare. Sedan 1998 har hon skapat många uppskattade läromedel för gymnasieskolan och arbetsmarknadsutbildningar – med fokus på IT, media och entreprenörskap.























