Professionellt bemötande : Möta kunder i offentlig verksamhet

Professionellt bemötande : Möta kunder i offentlig verksamhet
Författare
Förlag Gothia Kompetens AB
GenrePsykologi
FormatInbunden
SpråkSvenska
Antal sidor199
Vikt350 gr
Utgiven2018-10-04
SABDoef
ISBN 9789172512047
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen

Metoder och verktyg för professionellt bemötande i offentlig verksamhet.

Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt, riktigt svårt. Den här boken förmedlar konkreta metoder och verktyg som är användbara och kommer till nytta i vardagens bemötande i offentlig verksamhet.

Kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.

Denna femte upplaga är utökad med fler exempel och innehåller konkreta verktyg för bemötande.

Katarina Weiner Thordarson har arbetat inom kompetens- och ledarutveckling sedan över trettio år. Hon driver eget företag och är verksam som utbildningskonsult, författare och spelutvecklare inom utbildningsområdet.