
Företag i förändring : - en studie av identitet och ekonomi

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | BAS Bokförlag |
| Genre | Ekonomi |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 142 |
| Vikt | 288 gr |
| Utgiven | 1990-01-01 |
| ISBN | 9789172460812 |
Undersökningar bygger på iakttagelser av ekonomiska bedömningar i några norska, danska och svenska företag. Den omfattar fem tillverkare, två systembyggare, två varv, fyra rederier, två järnvägar och ett handelshus.
De 16 företagen är kärnor i undersökningen, men även teoretiska källor har flätats in i resonemanget. Iakttagelserna har bearbetats för att karakterisera hur företagen har förändrats under en femårsperiod och för att belysa hur de har uppfattat sin identitet.
De 16 företagen är kärnor i undersökningen, men även teoretiska källor har flätats in i resonemanget. Iakttagelserna har bearbetats för att karakterisera hur företagen har förändrats under en femårsperiod och för att belysa hur de har uppfattat sin identitet.























