
Barns hybrida lek i fritidshemmet

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Studentlitteratur AB | 
| Genre | Pedagogik | 
| Format | Häftad | 
| Språk | Svenska | 
| Antal sidor | 140 | 
| Vikt | 211 gr | 
| Utgiven | 2024-03-12 | 
| SAB | Eab-c.02 | 
| ISBN | 9789144164342 | 
                Det digitala samhället är här för att stanna och bidrar till förändrade villkor för barns lek och lärande. Lek i dag är ofta en hybrid praktik där digitala och fysiska element sammanflätas, vilket får konsekvenser för deltagande, identitetsskapande och lärande. 
Boken diskuterar undervisning i fritidshemmet och didaktiska val i relation till hybrida praktiker. Den erbjuder rika empiriska beskrivningar och teoretiska modeller som kan fungera som stöd i arbetet att utveckla ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digitala processer.
Boken riktar sig till studenter på grundlärarutbildningen med inriktning fritidshem. Den är även lämplig som reflektionsunderlag i arbetslag och som stöd för verksamma lärare som behöver ett vetenskapligt grundat underlag för att utveckla sin undervisningspraktik.
Boken diskuterar undervisning i fritidshemmet och didaktiska val i relation till hybrida praktiker. Den erbjuder rika empiriska beskrivningar och teoretiska modeller som kan fungera som stöd i arbetet att utveckla ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digitala processer.
Boken riktar sig till studenter på grundlärarutbildningen med inriktning fritidshem. Den är även lämplig som reflektionsunderlag i arbetslag och som stöd för verksamma lärare som behöver ett vetenskapligt grundat underlag för att utveckla sin undervisningspraktik.
 
				





















