
Barns hybrida lek i fritidshemmet

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Genre | Pedagogik |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 140 |
| Vikt | 211 gr |
| Utgiven | 2024-03-12 |
| SAB | Eab-c.02 |
| ISBN | 9789144164342 |
Det digitala samhället är här för att stanna och bidrar till förändrade villkor för barns lek och lärande. Lek i dag är ofta en hybrid praktik där digitala och fysiska element sammanflätas, vilket får konsekvenser för deltagande, identitetsskapande och lärande.
Boken diskuterar undervisning i fritidshemmet och didaktiska val i relation till hybrida praktiker. Den erbjuder rika empiriska beskrivningar och teoretiska modeller som kan fungera som stöd i arbetet att utveckla ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digitala processer.
Boken riktar sig till studenter på grundlärarutbildningen med inriktning fritidshem. Den är även lämplig som reflektionsunderlag i arbetslag och som stöd för verksamma lärare som behöver ett vetenskapligt grundat underlag för att utveckla sin undervisningspraktik.
Boken diskuterar undervisning i fritidshemmet och didaktiska val i relation till hybrida praktiker. Den erbjuder rika empiriska beskrivningar och teoretiska modeller som kan fungera som stöd i arbetet att utveckla ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digitala processer.
Boken riktar sig till studenter på grundlärarutbildningen med inriktning fritidshem. Den är även lämplig som reflektionsunderlag i arbetslag och som stöd för verksamma lärare som behöver ett vetenskapligt grundat underlag för att utveckla sin undervisningspraktik.























