
Programmering i skolmatematiken - - möjligheter och utmaningar

| Författare | |
|---|---|
| Medverkande | |
| Förlag | Studentlitteratur AB |
| Genre | Pedagogik |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 194 |
| Vikt | 436 gr |
| Utgiven | 2021-11-18 |
| SAB | Eabt |
| ISBN | 9789144143293 |
Med utgångspunkt i den senaste forskningen diskuterar bokens författare programmeringens inträde i skolmatematiken. Vilken roll har programmeringen i skolmatematiken? Kan elever lära sig matematik genom programmering? Vilka möjliga broar mellan matematik och programmering kan skapas? Vilka är utmaningarna? Diskussionen utgår från elevernas, lärarnas och lärarutbildarnas perspektiv. Innehållet i boken innefattar skolans alla nivåer, från förskola till gymnasiet.
Programmering i skolmatematiken vänder sig till blivande och verksamma lärare, och till lärarutbildare, men även till personer med övergripande ansvar för skolans digitalisering på lokal, kommunal eller nationell nivå.
Programmering i skolmatematiken vänder sig till blivande och verksamma lärare, och till lärarutbildare, men även till personer med övergripande ansvar för skolans digitalisering på lokal, kommunal eller nationell nivå.

























