
Litteraturen i mediesamhället

| Författare | |
|---|---|
| Förlag | Studentlitteratur |
| Genre | Litteraturvetenskap |
| Format | Häftad |
| Språk | Svenska |
| Antal sidor | 263 |
| Vikt | 0 |
| Utgiven | 2015-07-02 |
| SAB | Ad-c |
| ISBN | 9789144106243 |
Litteraturen i mediesamhället ger en samlad bild av den svenska bokmarknaden och litteraturens villkor i dag. Författaren visar att litteraturens plats i samhället är starkt knuten till framväxten av olika medier och de materiella villkor som styr hur texter produceras, distribueras och konsumeras.
<p class="htmlized">Boken behandlar alla led i bokkedjan. Bland de områden som tas upp finns författarroller och författarnas villkor, förlag och branschorganisationer, framväxten av dagens bokmarknad,digitaliseringens betydelse för litteraturen, läsning och läsare samt kultur- och litteraturpolitik.
Denna tredje upplaga är uppdaterad, reviderad och utökad.
<p class="htmlized">Litteraturen i mediesamhället vänder sig främst till studenter i kultur- och litteraturvetenskap vid universitet och högskolor, men även till andra som är intresserade av litteraturens villkor i dagens samhälle.

























