Medier och kommunikation - - en introduktion

Medier och kommunikation - - en introduktion
Författare
Förlag Studentlitteratur AB
GenreMedia och kommunikation
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor197
Vikt0
Utgiven2001-06-01
SABBs
ISBN 9789144013381
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen

Medie- och kommunikationsvetenskap är ett stort, nytt och spännande ämne som attraherar många studenter. I denna bok tar författaren upp grundläggande aspekter på hela kommunikationsprocessen, från sändare och medier till mottagare. Boken introducerar för läsarna den historiska framväxten av mediekommunikation, sändarnas villkor och möjligheter, massmediestruktur (från pressens födelse till Internet), strategisk kommunikation (public relations), organisationskommunikation, semiotik och publikstudier. I beskrivningen ryms både samhällsvetenskapliga och humanistiska perspektiv. Syftet med boken är att ge en introducerande översikt av fältet medier och kommunikation. Boken riktar sig till studenter i medie- och kommunikationsvetenskap på grundnivå. Genom sitt tillämpade perspektiv är den också av värde för yrkesverksamma inom medie- och kommunikationsområdet samt vid andra typer av utbildningar.